Saturday, June 8, 2013

صحبت‌های خصوصی حسن روحانی بعد از مناظره یا فیلمی کاملاعمومی‌ و تبلیغاتی؟


 


صحبت‌های خصوصی حسن روحانی بعد از مناظره یا فیلم کاملاعمومی‌ و تبلیغاتی؟


در ادامه فیلم‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری با شگرد‌های گوناگون در دوره‌های مختلف، امروز ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ فیلم کوتاهی‌ که با موبایل فیلمبرداری شده و ادعا میشود فیلم خصوصی گفتگو‌های روحانی بعد از مناظره است، در یوتیوب و فیسبوک منتشر شد.

حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این فیلم می‌گوید یکی‌ از کاندیدا‌ها به جلسه ای اشاره کرد و ایشان هم قصد داشتند یک دو نمونه بیان کنند، ولی‌ بعد فکر کردند که این شرط انصاف نیست و بعد در جواب سوال سرنشین در پشت ماشین که می‌پرسد: شما هم می‌خواهید راز‌ها رو نگه دارید، هم می‌خواهید رقابت کنید، این وضعیت یک خورده سخت نیست براتون؟

روحانی پاسخ میدهد: گاهی وقت‌ها آدم حاضر هست “خودش رو فدا کنه، ولی‌ مروت رو فدا نکنه“، “جوون مردی رو فدا نکنه“. یک کسی‌ امروز تو همین بحث مناظره، با من صحبت میکرد، من تکه هائی داشتم، خوب اگر می‌گفتم خیلی‌ مشکلات ایجاد میکرد برای او، ولی‌ دیدم که “مروت و فتوّت و مردانگی این رو تقاضا نمیکنه” که بخوام باز کنم، همینقدر هم دلم نمی‌خواست، ولی‌ وقتی‌ توی یک رقابت و یک مناظره طرف یک حرفی‌ میزانه، آدم می‌بینه اگر هیچ هم نگه مردم واقعیت‌ها رو نمی‌‌فهمند هم طرف فکر میکنه …

سوالاتی که در ذهن مطرح میشود: از آنجا که صندلی کاملا به عقب کشیده شده، بالای صندلی هم برداشته شده، آقای روحانی هم برای همذات پنداری با مخاطب عمامه از سر برداشته است، همه نشانه این نیست که با هماهنگی‌ کامل این گفتگو فیلم برداری شده؟ و اگر رسم مروت و فتوّت و جوان مردی ایشان ایجاب میکرده که در مناظره جواب ندهند، چرا در این فیلم بیان میشود و در یوتیوب و فیسبوک با هزاران مخاطب به اشتراک گذاشته میشود؟


آیا می‌توان تصور کرد شخصی‌ که تا این اندازه محرم و مورد اعتماد بوده و اجازه همراهی آقای روحانی در ماشین را کسب کرده سپس بدون اجازه شخص ایشان، فیلم صحبت‌های خصوصی نامزد انتخابات  را در یوتیوب قرار داده است؟


هدف از طرح این سوالات این است که مردم با اطلاع از واقعیت‌ها تصمیمی که سرنوشت ایران را در روز ۲۴ خرداد رقم خواهد زد ، اتخاذ کنند.



صحبت‌های خصوصی حسن روحانی بعد از مناظره یا فیلمی کاملاعمومی‌ و تبلیغاتی؟

No comments:

Post a Comment