Wednesday, May 29, 2013

ادعای عجیب ایسنا: نخل طلا تا ۲ ساعت قبل از اختتامیه کن متعلق به اصغر فرهادی بود

Asghar+Farhadi+Celebs+Hit+Red+Carpet+Cannes+eI5knYsVAtLl


روز گذشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از قول یک روزنامه فرانسوی نوشت: یک روزنامه فرانسوی افشا کرد که تا دو ساعت پیش از اختتامیه جشنواره کن، نخل طلا متعلق به «گذشته» اصغر فرهادی بوده است.


مهدی عبدالله زاده منتقد و پژوهشگر سینما ساکن سوئیس‌ می‌پرسد :  چرا هر چیزی را انقدر ساده و زود باور می کنیم؟ با این زودباوری و خوش باوری و سطحی نگری قرار است انتخابات را پشت سر بگذاریم؟؟؟؟


به اعتقاد بعضی‌ از کارشناسان، “گذشته” اگرچه نمایش موفقی‌ در کن داشت، اما برای فرهادی که با “جدایی” هر جا که رفت بر سکوی نخست ایستاد، از دست دادن “نخل طلا” یک پسرفت محسوب می‌‌شود، آن هم با فیلمی که حدود بیست برابر فیلم قبلی‌‌اش هزینه داشته است.

مهدی عبداله زاده

مهدی عبداله زاده: فکر می کردیم اراجیف گویی و روی هوا حرف زدن هم حدی دارد ، اما انگار ندارد. یکی نیست بگوید این خبرنگار فرانسوی که بوده؟ این‌ها را در کدام روزنامه نوشته؟ بعد این جناب خبرنگار که نه خودش اسم دارد و نه روزنامه‌اش و بنابر این اصلا وجود خارجی ندارد، زیر میز هیات داوران بوده؟ رفیق اسپیلبرگ بوده؟ میکروفن کار گذاشته توی جلسه؟ خدا بهش الهام کرده؟ از اجنه هست؟ دو روز است که این خبر همین طور دارد دست به دست می گردد توی فیسبوک و همه هم دارند با این دروغ مضحک و این داستان ساختگی، خوش به حالشان می شود و یکی از خودش نمی پرسد که بابا، منبع خبر کجاست؟ مگر می شود به آنچه در میان هیات داوران در پشت در‌های بسته می گذرد دست یافت؟ مگر اعضای هیات داوران ابله هستند که آنچه میان خودشان گذشته را بیایند بگذارند کف دست یک خبر نگاری که نه اسمش معلوم است و نه روزنامه اش. چرا هر چیزی را انقدر ساده و زود باور می کنیم؟ با این زودباوری و خوش باوری و سطحی نگری قرار است انتخابات را پشت سر بگذاریم؟؟؟؟


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا می‌نویسد یک روز پس از پایان اختتامیه جشنواره فیلم کن روز ۲۷ می روزنامه ۲۰ دقیقه فرانسه به نقل از خبرنگار فرانسوی‌اش استفان لوبلان با تیتر «بازتابی از نخل طلا؛ هیات داوری بر فیلم «زندگی ادل» اتفاق نظر نداشت» نوشت که تا ساعت ۵ عصر، دو ساعت قبل از اختتامیه، نخل طلا متعلق به فیلم «گذشته» فرهادی بوده است، اما در واپسین دقایق با چرخشی عجیب به فیلم عبداللطیف کشیش یعنی «زندگی ادل» (آبی گرم‌ترین رنگ است) می‌رسد.


این خبرنگار فرانسوی در ادامه گزارشش برملا کرد: استیون اسپیلبرگ در جریان مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن اطمینان داد که هیات داوران دست کم بر سه فیلم اتفاق نظر داشته که گفته می‌شود «زندگی ادل» جزو این سه فیلم نبوده است. البته هیات داوران تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته، اما برای دادن جایزه به آن هم‌نظر نبوده است.


این روزنامه فرانسوی طبق اعلام منابعش نوشت که اتفاق نظر برای اهدای نخل طلا حول فیلم فرهادی شکل گرفته؛ تا جایی که برگزارکنندگان جشنواره کن تمامی گروه فیلم را به روی فرش قرمز کشاندند.


غافلگیری برنیس بژو، بازیگر فیلم «گذشته» اصغر فرهادی، پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نیز نشان می‌دهد که او از دریافت این جایزه حیرت‌زده بود. این روزنامه فرانسوی حیرت‌زدگی برنیس بژو را ناشی از آن دانست که طبق قوانین رسمی، اگر جایزه بازیگری اعطا شود، امید نخل طلا برای آن فیلم از بین می‌رود.


در پایان این گزارش، خبرنگار فرانسوی فاش کرده است که دو عضو هیات داوری جشنواره فیلم کن، کریستین مونجیو و لین رمزی، نظرشان تغییر می‌کند و با اصرار آنها در متقاعد کردن بقیه و با وجود دفاع اسپیلبرگ از فیلم فرهادی تا آخرین لحظه، به دلایل نامعلوم نخل طلا به فیلم دیگری اهدا می‌شود و اسپیلبرگ هم در برابر این تغییر تسلیم می‌شود.



ادعای عجیب ایسنا: نخل طلا تا ۲ ساعت قبل از اختتامیه کن متعلق به اصغر فرهادی بود

No comments:

Post a Comment