Monday, May 27, 2013

«مرگ ۶۰ سگ خانگی» در کهریزک

 


69F0648E B133 412D 83A5 89BD06E2EAEC w640 r1 s









رضا جوالچی سخنگوی انجمن حمایت از حیوانات ایران با رادیو فردا در مورد وضعیت سگ های خانگی که توسط نیروهای انتظامی جمع آوری شده و به کهریزک منتقل شده اند، گفتگو کرده است.


بیست روز قبل کسانی که ملقب بودند به یگانی به نام یگان امداد نیروی انتظامی ، سگ هایی که در سطح شهر در حال تردد بودند و یا احیانا صاحبان آنها در حال حمل این حیوانات در خودرو بوده اند را به صورت عدوانی و بعضا با ضرب و شتم حیوانات بازداشت کردند و بدون هیچ گونه رسیدی، این حیوانات را به محلی در کهریزک منتقل کرده اند.


تعداد این حیوانات الان تقریبا به ۱۵۰ رسیده است و البته در حدود یک سوم از این حیوانات متاسفانه در این مدت تلف شده اند.


آقای جوالچی آیا مشخص شده است که چه تعداد از این سگ ها تا کنون جان خودشان را در بازداشتگاه کهریزک از دست داده اند ؟


اطلاعاتی که به ما رسیده است این است که در حدود ۶۰ تا از این سگ ها در این مدت تلف شده اند و از آن جایی که وضع بقیه هم وخیم است به طور متوسط روزی دو یا سه تا از این سگ ها دارند تلف می شوند.


به شما اجازه داده اند که این سگ ها را از نزدیک ببینید؟


ما حدود سه هفته پیش یعنی همان اوایلی که نیروی انتظامی شروع به بازداشت این سگ ها کرد، یک نامه برای یگان امداد نیروی انتظامی فرستادیم و پیشنهاد کردیم که به ما اجازه بدهند تا به طور روزانه بتوانیم این سگ ها را ویزیت و معاینه کنیم و مشکلات بهداشتی آنها را بر طرف کنیم و همچنین قبول کردیم که به طور رایگان، غذادهی به این حیوانات را بر عهده بگیریم.


متاسفانه یگان امداد نیروی انتظامی هیچ پاسخی به ما ندادند و همزمان هم یک نامه به فرمانده کل نیروی انتظامی فرستادیم . همچنین یک نامه به سردار ساجدنیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم ارسال کردیم و پیشنهاد کردیم که این سگ ها را به انجمن تحویل بدهند . ولی متاسفانه به هیچ کدام از این نامه ها جواب روشن و کتبی داده نشده است.

البته به طور شفاهی هر روز می گفتند که ما فردا سگ ها را به شما تحویل می دهیم ولی عملا این کار انجام نگرفت.


از طریق منابعی که در اختیار دارید آیا اطلاع حاصل کرده اید که الان سگ ها در بازداشتگاه کهریزک در چه وضعیتی به سر می برند؟


از نظر درمانی بسیاری از  آنها به بیماری های مختلف ویروسی، گوارشی و به طبع آن به بیماری عفونی آلوده شده اند و به خاطر اینکه در این مدت تغذیه مناسبی نداشته اند، شرایط بسیار نابسامانی را از سر گذارنده اند.


به ما اجازه ندادند که وارد کهریزک بشویم. حتی همکاران ما مراجعه کردند ولی اجازه اینکه مستقیما از محل نگهداری سگ ها دیدن کنیم، داده نشد.


اطلاعاتی که ما داریم بر پایه اطلاعات کسانی است که در آنجا دارند کار می کنند و دلسوز حیوانات هستند به طور غیر مستقیم به گوش انجمن رسانده اند و یا از زبان افراد معدودی از صاحبان سگ ها که به آنها اجازه داده شده برای غذادهی به سگ هایشان وارد منطقه بشوند.


 


منبع: رادیو فردا



«مرگ ۶۰ سگ خانگی» در کهریزک

No comments:

Post a Comment