Wednesday, May 1, 2013

اعتراض کارگران ایرانی‌ مقابل مجلس در روز جهانی‌ کارگر

9646 L16x9

همزمان با روز جهانی کارگر جمعی از کارگران صبح امروز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، تجمع کنندگان که مضمون پارچه نوشته‌های آن‌ها اختلاف فاحش بین دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبینی دستمزدهای سال جدید شدند.


همزمان با روز جهانی‌ کارگر اخیرا بیکاری و اعتصاب کارگران در ایران نشان دهنده آن است که این قشر زحمتکش وضعیت خوبی‌ در این کشور ندارند. روز گذشته خبری منتشر شده مبنی بر اینکه جمعیت حدود سیصد نفری کارگران مجتمع ذوب مس خاتون آباد در اعتراض به وعده‌های مسئولان مس درباره استخدام این نیرو‌ها از روز چهارشنبه گذشته با بستن دروازه ورودی این مجتمع دست به اعتراض زدند که در نهایت این اعتراض با حضور عوامل یگان ویژه ،خاتمه پیدا کرد.


خبرگزاری ایلنا نیز گزارش داد که کارخانه رنگ کهر بوشهر به دلیل دریافت اخطارهای متعدد زیست محیطی با بیش از ۱۰۰ کارگر در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.


صبح دیروز هم  هشتاد نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو اهواز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات یک سال گذشته خود در مقابل ساختمان دفتر شرکت پیمانکاری دست به تجمع زدند. یکی از کارگران حاضر در این تجمع به ایلنا گفت:”  در این تجمع کارگران خواستار پرداخت مطالبات قانونی خود همانند دو ماه حقوق اسفند (۹۱) و فروردین (۹۲) به همراه سنوات و عیدی سالهای ۹۰ و ۹۱ و پاسخ قاطع مسولان شرکت پیمانکاری ساحل سبز خوزستان در این زمینه شده‌اند.”


اما در خاتمه مراسم روزجهانی کارگر کنفدراسیون عالی کارگران ایران (خانه کارگر) به مناسبت روز جهانی کارگر و افتتاحیه هفتمین کنگره سراسری خانه کارگر، بیانیه‌ای در یازده بند صادر کرد. در بخشی از بیانیه نوشته شده است اکنون در شرایط دشواری از زندگی اقتصادی میلیون‌ها کارگر شریف و زحمتکش قرار داریم.


هر روز قیمت‌ها و تورم لجام گسیخته حاصل ناچیز میلیون‌ها کارگر را به یغما می‌برد، در حالیکه قدرت خرید کارگران به طور فاحش کنترل می‌شود ثروتمندان،‌ گاه در چند دقیقه، در سایه تورم به مکنت و ثروت افسانه‌ای دست پیدا می‌کنند.



اعتراض کارگران ایرانی‌ مقابل مجلس در روز جهانی‌ کارگر

No comments:

Post a Comment