Monday, May 6, 2013

یک منبع مطلع عنوان کرد: حمله به هاشمی‌رفسنجانی از سوی برادر آیت‌الله خامنه‌ای به علت منافع مالی کلان

خامنه ای 0

سید علی خامنه ای- رهبر جمهوری اسلامی ایران همراه با برادر بزرگتر خود محمد خامنه‌ای


چندی پیش پسرخاله آیت الله خامنه‌ای- رهبر جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را دارد. امروز نیز برادر بزرگتر آیت الله خامنه‌ای پس از سال‌ها سکوت درعرصه سیاسی ضمن حملات تندی که به هاشمی رفسنجانی داشت وی را آلت دست بیگانگان و نامزد انتخاباتی دشمن خواند.


آقای دکتر حسن شریعتمداری، در این رابطه به بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت: «متأسفانه فضای سیاسی ایران دارد وارد مرحله دعوای خانوادگی و قبیله ای میشود. دعوای بین خانواده‌هایی مانند خمینی، خامنه‌ای و یا هاشمی.»


در این رابطه یکی از نزدیکان خانواده آیت‌الله علی خامنه‌ای که نخواست هویتش فاش شود در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه، پیرامون اظهارات برادر آیت‌الله خامنه‌ای و حمله وی به هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه این مسایل خانوادگی نیست، عنوان کرد: «اتفاقاً اکثریت خانواده آقای خامنه‌ای، همچون هادی خامنه‌ای با وی مخالف هستند اما این مخالفت‌ها شکل رسانه‌ای به خود نمی‌گیرند.»


این فرد نزدیک به خانواده آیت‌الله خامنه‌ای، در تحلیل علت حمله ناگهانی محمد خامنه ای به هاشمی رفسنجانی، تنها چند روز مانده به فرصت ثبت نام در انتخابات، تأکید کرد: «باید به نکاتی از جمله پول و امکاناتی که در اختیار وی قرار میگیرد و صد البته بنیاد صدرا اشاره کرد.




گفتگو با حسن شریعتمداری

(۰۷:۱۹)


logo rfi redbg








آقای سید علی خامنه ای- رهبر جمهوری اسلامی ایران، از طریق بنیاد صدرا پول بسیار هنگفتی در اختیار برادر خود قرار میدهد که یکی از نمونه‌های آشکار آن یک ساختمان چند ده میلیارد تومانی در شمال تهران است.

ایشان در واقع در این برحه حساس سعی کرده است برای رهبر جمهوری اسلامی ایران “خوش رقصی” کند.»


در همین چهارچوب، حسن شریعتمدرای- تحلیلگر مسایل سیاسی ایران، در تحلیل افزایش موج حملات به هاشمی رفسنجانی طی روزهای اخیر گفت: «بعد از آنکه مشخص شد احتمال آمدن آقای خاتمی بسیار کم است و همینطور اینکه آقای هاشمی هنوز به نحوی مبهم، آمدن و نیامدن خود را به عرصه انتخابات معین نکرده است، از سوی طرفداران آقای خامنه ای این استراتژی انتخاب شده است که با حمله فراوان و گسترده به آقای هاشمی ایشان را وادار به اتخاذ یک تصمیم مشخص کنند تا تکلیف آرایش کاندیداها مشخص شود چرا که برای اصولگرایان نحوه چینش کاندیداها بسیار مهم است.


آمدن آقای هاشمی صحنه انتخابات را به نحو بارزی تغییر خواهد داد. آنها میخواهند در صورت آمدن وی، هزینه‌های زیادی را به او تحمیل کنند و در صورت نیامدن هم، آقای هاشمی نتواند از فضای انتخاباتی به نفع خود استفاده کند. در واقع این حملات پیش‌زمینه‌ای است برای رد صلاحیت ایشان.»


آقای شریعتمداری همچنین تأکید میکند، در هر حال آمدن و نیامدن آقایان خاتمی و یا هاشمی در سرنوشت جمهوری اسلامی تأثیر چندانی ندارد، چرا که به گفته ایشان جمهوری اسلامی وارد منطقه بحران شده است.


این تحلیلگر مسایل ایران گفت: «این نظام در منطقه بحرانی قرار دارد. یکی از مشخصات یک نظام در بحران این است که “رل” ماشین اقتصاد از دست آن خارج میشود و به وضوح می توان گفت آمدن و نیامدن هیچ کاندیدایی که برنامه داشته باشد و یا نداشته باشد، مخالف آقای خامنه ای باشد و یا تابع او باشد، کمک چندانی به حل بحران اقتصادی و معضل مردم نمیکند چرا که این معضل در جمهوری اسلامی ساختاری و همزاد با آن است.

پس از ماجراجویی هایی که در مقابل غرب صورت گرفته است و اعمال تحریم ها، بدون اصلاحات بسیار اساسی در حوزه اهداف، گفتمان، روابط با غرب همچنین نوع مملکت داری و نگاه به اقتصاد، این بحران ها رفع نخواهند شد. آمدن هیچ کاندیدایی از جمله آقایان خاتمی و هاشمی وضع معیشت مردم را اساساً بهبودی نخواهد بخشید.»


 


منبع: رادیو بین‌المللی فرانسه


 


 


خامنه ای 0



یک منبع مطلع عنوان کرد: حمله به هاشمی‌رفسنجانی از سوی برادر آیت‌الله خامنه‌ای به علت منافع مالی کلان

No comments:

Post a Comment