Friday, May 3, 2013

حسن روحانی را بهتر بشناسیم

بررسی‌ سوابق حسن روحانی در صفحه آخر صدای آمریکا. حسن روحانی (متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه) سیاست‌مدار و مجتهد شیعه ایرانی است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبریاز سال ۱۳۷۸، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰، عضو شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۱ است.



تردید هائی در مورد مدرک دکترای حسن روحانی (فریدون) وجود دارد.


حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی  در بیوگرافی رسمی خود اعلام کرده است که مدرک فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته حقوق از دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند دریافت کرده است. سایت ایران الکشن واچ (دیده‌بان انتخابات ایران)، با مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه و همچنین سرویس پایان‌نامه‌های آن، نام کنونی (حسن روحانی) و پیش از انقلاب وی (حسن فریدون) را با تمامی املاهای انگلیسی ممکن جستجو کرده است؛ همچنین به کاتالوگ عمومی کتابخانه بریتانیا مراجعه کرده است. اما به هیچ نشانه‌ای از وی دست نیافته است. دیده بان انتخابات ایران اذعان می‌ کند که در انتها از دانشگاه گلاسگو استعلام کرده و سخنگوی این دانشگاه در پاسخ اعلام کرده است که «هیچ سابقه‌ای از هیچ کس با این نام» تا به حال در این دانشگاه وجود ندارد (لینک پایگاههای مورد تحقیق این سایت در متن اصلی خبر که در اواخر ژانویه ۲۰۱۳ منتشر شد موجود است).


نامزدی حسن روحانی

عکس آرشیوی


به گزارش  خبرگزاری مهر، حسن روحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری  روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین  به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اعلام کرد و گفته است که دولت او، «دولت تدبیر و امید» خواهد بود و در آن منشور حقوق شهروندی تدوین می‌شود و برای گفتمان نجات اقتصاد و تعامل با جهان می‌آید.


همچنین  او در مراسمی با انتقاد از نحوه مدیریت دولت دهم، گفته است «می‌توانستیم تحریم‌ها را با تدبیر عزتمندانه تقلیل دهیم.»


رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که « آیا اگر آقایان اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی در انتخابات شرکت کنند، او کنار خواهید رفت» گفته است: آن‌ها نمی‌آیند.


انتخابات ریاست جمهوری، ۲۴ خردادماه سال ۹۲ برگزار خواهد شد و درحالی که دو ماه تا برگزاری آن باقی مانده، نامزدهای احزاب مختلف در ایران، حضور خود را اعلام می‌کنند.


مراسم اعلام نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی اعلام شد که که یاسر و فاطمه هاشمی، فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم حضور داشتند.



حسن روحانی را بهتر بشناسیم

No comments:

Post a Comment